Sider

tirsdag 11. desember 2012

Kjøp: Mer Intel

Intel er den aksjen som har gjort det absolutt dårligst for meg i år. Ned nesten 30%

Men jeg har fortsatt stor tro på selskapet selv om Mr. Market tror at ARM baserte chips vil knuse kjempen.
De nyeste chip'ene til Intel er bedre og mer effektive pr watt enn ARM's og Jeg tror det er ett tidsspørmål før markedet våkner til realitetene. Nå har det nylig kommet frem at Paul Ottelini, CEO, skal gå av i mai og Intel har ingen stor triggere (som er kjent. Jeg venter på en, men den er høyst usikker)og kan derfor være "dead money" i en lengre periode. Det er helt greit for meg for jeg har mange år på meg!

Jeg kan i mellomtiden kose meg med utbytte på 4,5%

Jeg har lagt inn en ordre idag på å kjøpe litt flere. Intel vil etter dette bli min største beholdning.

Jeg har ikke funnet noen andre blogger fra Norge som åpent deler kjøp og salg av aksjene deres. Det er som regel mye snakk om vinnerne og lite om taperne. Jeg håper med denne bloggen at min økende leserbase vil se at aksjeverden går opp og ned, men at man må følge sin strategi og overbevisning.

Noen andre der ute som eier eller tenker på å kjøpe Intel?

Kjøpspris: 20.67(hvis handelen går igjennom når markedet åpner i morra)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar