Sider

mandag 3. desember 2012

Salg: 3D Systems

3D systems har behandlet meg godt. En avkastning på over 80% på få måneder må være bra uansett erfaring og ekspertise. Men den siste tiden har det kommet flere artikler som setter spørsmålstegn ved regnskapsføringen til selskapet. Dette førte til ett fall på over 18% den på følgende uka.

Selskapet holdt en conference call og avviste kategorisk alle anklager og aksjen satt i forrige uke igjen en ny 52-week high. Jeg vurderte å selge før conference call'en men bestemte meg for å holde og la tvilen komme selskapet tilgode.
Men i helga har jeg tenkt, gått gjennom strategien min og funnet ut at jeg har rett og slett ikke kunnskapen til å dømme om det er selskapet eller artikkelforfatterne som har rett. begge legger frem en god sak(med min begrensede kunnskap innen bokføring.

Jeg valgte da å ta den sikreste veien. Jeg har solgt de fleste aksjene i selskapet. Jeg har beholdt noen få, da jeg synes selskapet er i svært spennende bransje og de har vist til eksplosiv vekst.
Jeg har tatt ut nok aksjer til at jeg har fått igjen min opprinnelige investering, pluss en avkastning som er dobbelt av gjennomsnittlig årlig avkastning i markedet.


Jeg tror det er viktig å innse sine begrensninger

Salgspris: 45,15

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar