Sider

tirsdag 3. november 2015

Salg og kapitulering. TGH

Solgte meg ut av TGH idag. skikkelig nedtur. Kjøpte meg jo opp i denne aksjen nylig og så for meg en lang tidshorisont og is i magen.
Men de kuttet utbyttet. Som jeg vel skrev i den opprinnelige kjøps-casen og i påfølgende post ved siste kjøp skulle dette være en utbyttecase. Da funker det dårlig når utbyttet halveres. Selv med ett svært kraftig fall idag har jeg faktisk fått med meg litt avkastning på denne korte tiden. Den har hatt en kraftig run de siste ukene. Med kurtasje er jeg sikkert i null..

Skuffet over at jeg ikke så dette komme. Jeg ser av press release at de skal kjøpe tilbake noen aksjer fremover, så for de som kommer seg inn etter det svært kraftige fallet idag, så er det sikkert noe oppside her. Floaten er liten på denne aksjen så buyback har tidligere vært avfeid av ledelsen. utbyttet skulle også være trygt. Det ble ettertrykkelig nevt på siste  CC. Derfor har jeg dessverre mistet litt av troen på ledelsen og det er kritisk at man føler man kan stole på de som passer på pengene mine.

Kutt i utbyttet er ett alvorlig "rødt flagg"
Det skal gode grunner til. Spesielt for ett amerikansk-notert selskap. Ledelsen vet hva som skjer med aksjekursen når den avgjørelsen tas.


Salgspris: 17,86$ @ usd/nok 8,51

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar