Sider

tirsdag 14. mai 2013

Salg: Tesla Motors(TSLA)

Tesla er ett selskap jeg har snakket varmt om en stund og de overrasket analytikere og short selgere med å levere sterkere tall enn ventet forrige uke. Siden den gang har aksjen tatt helt av og har etter min mening mistet litt kontakt med virkeligheten. Jeg har fortsatt svært stor tro på selskapet på lang sikt og vil gjerne eie aksjer, men jeg har nå hatt en oppgang på 185% prosent siden jeg kjøpte i oktober og prisen reflekterer ikke det fundamentale lenger.

Short-skvisen som jeg håpet på har virkelig vist seg de siste dagene og det har vært moro å følge med på. Jeg vurderte faktisk en stund å kjøpe litt mer for så å følge nøye med når moroen snudde, men kom til at day-trading nok ikke er noe for meg.

Som med 3D-systems føler jeg at avkastningen har vært god nok, selv om skvisen godt kan fortsette hvis Elon Musk fortsetter sin "5dels-triliogi" med store avsløringer om batteri eller videre utbygging av Supercharger-nettverket.

Jeg er med videre hvis prisen går ned mot 50-60$ noe som vil gi en fremtidig 12mnd P/E på ca 50. Jeg har tro på at Tesla kan doble salget sitt i 2014(de trenger bare å kjøre to skift i stedet for ett i fabrikken) uten å måtte selge flere aksjer eller obligasjoner. Deretter tror jeg de kan doble igjen, når Model X kommer i Q4- 14/Q1-15.



Liker virkelig ikke å selge aksjene, da jeg digger Musk, digger Model S og ser for meg store ting i fremtiden. Mulig jeg kommer til å angre. Time will show.

Jeg har i hvertfall fulgt strategien min, så jeg får si meg fornøyd.
Blir sittende på pengene og følger prisen og selskapet tett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar